2010. szeptember 24., péntek

VW Bogár

Több apró és kevésbé apró Bogaram van, ezért úgy gondoltam, hogy ezek együtt kitesznek majd egy hosszabb posztot. Nos akkor lássuk csak.

Wikipédia a barátunk, ezért az autó történelmét nem szeretném itt kivesézni, úgysem érzem erősségemnek az írást. Erre a linkre kattintva elég sok mindent meg lehet tudni a legsikeresebb népautó múltjából.

És itt egy rövid videó is (érdemes figyelni, hogyan növekszik a legyártott autók száma) :



Az első Bogaram gyártóját sajnos nem tudom, de a kidolgozottsága ennek a legjobb, annak ellenére, hogy a Burago autók sokkal nagyobbak. Ez egy amerikai kivitel (pl.: más lökhárítók), és nyitható a motorházteteje. A kedvencem.


A második példányt valamikor régen anyukám kapta az egyik ismerősünktől, de végül nálam kötött ki. Nem vagyok oda érte, nem tetszik a színe és a minősége sem. Mondjuk ettől függetlenül senkinek sem adnám oda, pénzért sem. Egyébként ez is egy kínai gyártmány csak úgy mint az első, de ég és föld a különbség.


A harmadikat és negyediket egyben szeretném bemutatni, mert mind a kettő a Majorette terméke.
A zöldet ilyen megviselt állapotban találtam jó pár évvel ezelőtt, kisgyerekként egy homokozóban, azóta én vigyázok rá. A másik, lilás-kékes színű, de talán inkább az előbbi, tökéletesnek mondható állapotban van, míg a szegény zöldről ez egyáltalán nem mondható el.
Csak ennek a két autónak van az alja is fémből. A belsejük is egész szép, de valamiért a komplett műszerfal kimaradt.


Bár szerintem a VW Bogárról mindenkinek a régi, az eddigi képeken is szereplő autó jut eszébe, pedig ott van a sokkal kisebb rajongótáborral büszkélkedhető New Beetle is, ami a valóságban sem sikerült valami szépnek, szerintem.
Van belőle két Burago 1/43-as méretű autóm, a metállila egy egyben vásárolt autó, a piros pedig a Metal Kit Collection darabja, vagyis nekünk kell összeépíteni pár darabból. Ez elvileg a Flower Power névre keresztelt Bogár, de valahogy a virágos matricák nem nyerték el tetszésemet, így azok nem kerültek fel rá. Nem tudom milyen elv alapján tervezik kisautóikat az olaszok, mert a két modellben felhasznált elemek nem teljesen egyformák. Különböznek a felnik és a vilagító berendezések is. Bár én ennek csak örülni tudok.


Van még egy az új típusból, ez az autó egy 1:72-es méretarányú Automaxx 9 darabos pakkból származik.


És végül egy csoportkép:


Van még pár Bogaram, de azok egy külön Cararama-s posztban lesznek bemutatva.





2 megjegyzés:

  1. Az új Bogarat nagyon nem szeretem, de a régieket örömmel nézegettem meg... Főleg azt a szép kéket az elején.

    VálaszTörlés
  2. Én is a régieket szeretem jobban. Nekem is mind közül a legjobban a kék a tetszik.

    VálaszTörlés